10 Ιουνίου, 2007

Στο Θεό να με πας....

Τις τελευταίες δυο μέρες ακούω ραδιόφωνο μετά από πολύ πολύ καιρό. Δεν έβρισκα κανένα σταθμό της προκοπής , βαριέμαι κ τις διαφημίσεις, δεν ήθελε πολύ για να το κόψω. Εχθές όμως ανακάλυψα τη Δίεση. Ακριβώς η μουσική που λατρεύω να ακούω. Ειδικά όταν θέλω να ηρεμήσω, όπως τώρα.

Πριν λίγο άκουσα ένα πολύ αγαπημένο τραγούδι. Το διθέσιο της Πρωτοψάλτη. Αν και το λατρεύω, είχα χρόνια να το ακούσω. Ένιωσα το ίδιο όμορφα όμως, όπως τότε την πρώτη φορά στο γυμνάσιο.

Είχαμε τότε μια τρελαμένη (με την καλή έννοια) καθηγήτρια μουσικής, που μας έφερνε τα πιο ωραία τραγούδια και μας μάθαινε να τα τραγουδάμε. Το διθέσιο ήταν το πρώτο. Πόσο μου άρεσε. Για μέρες το τραγουδούσα γεμάτη πάθος, Μη με πας απ΄ το σπίτι.. Τ'ακούς? Στο Θεό να με πας... Είχε πορωθεί και η κολλητή μου η Ρένα τότε και κάναμε φοβερό ντουέτο!! Μετά το έμαθα κ στις ξαδέρφες μου και το σκοτώναμε μαζί με τις φοβερές φωνές μας.(Ε με κάποιον έπρεπε να το τραγουδάω και στο σπίτι!)

Τώρα χρόνια μετά, το λέω και το εννοώ, Α, ρε, χρόνε αλήτη π' ανθρώπους κι αγάπες σκορπάς....Μη με φέρνετε σπίτι, τ' ακούς, κάπου αλλού να με πας....

Σας παραθέτω τους στίχους λοιπόν καθώς και το ίδιο το τραγουδάκι κ ελπίζω να σας αγγίξει κ εσάς κ να σας φέρει στο μυαλό αναμνήσεις γλυκές όπως έφερε κ σ΄εμένα...


Διθέσιο-Πρωτοψάλτη Άλκηστις


Ακριβό μου διθέσιο, καλό μου αμάξι
Που περνάς απ' τ' απαίσιο ξυστά
Κινητήρα και πλαίσιο στα 'χω πειράξει
Για να τη βγεις πιο μπροστά

Τη στιγμή που σ' αγόραζα για να τριπάρω
Το κενό μου εξαγόραζα δειλά
Την καρδούλα που χώρισα ίσως να πάρω
Σ' άλλη ζωή πιο καλά

Μη με πας απ' το σπίτι, τ' ακούς, στο Θεό να με πας
Μυρωδιά καταλύτη, εσύ μοναχά μ' αγαπάς
Α, ρε, χρόνε αλήτη π' ανθρώπους κι αγάπες σκορπάς
Μη με φέρνετε σπίτι, τ' ακούς, κάπου αλλού να με πας

Στο λευκό σου αερόσακο θα ξαγρυπνήσω
Μ' αφημένο το πρόσωπο σκοπιά
Σ' ένα πάρκιγκ απρόσωπο θ' αποφασίσω
Ποιόν εαυτό θα 'χω πια

Θα γυαλίζουν οι ζάντες σου με το φεγγάρι
Δοκιμή στις αβάντες σου, μικρό
Το μηδέν στο διακόσα μας ποιος θα το πάρει
Μ' όλη τη γη στο φτερό

Μη με πας απ' το σπίτι...



Here you are! Διθέσιο-'Αλκηστις Πρωτοψάλτη

6 σχόλια:

ocsoul είπε...

Κομματάρα!!! και για εμένα είναι το 1ο τραγούδι που έμαθα να τραγουδάω σωστά! Μου το είχε μάθει μια φίλη μου που ασχολούνταν με τη μουσικολογία! Κομματάρα!!

Ανώνυμος είπε...

Καταπληκτικό κομμάτι...
Στίχοι-μουσική-ερμηνεία, απίστευτα.

Βέβαια, η Πρωτοψάλτη κατάντησε να τραγουδάει "Μια Μέρα Χαρά" για διαφημίσεις τραπεζών, αλλά παραβλέποντας αυτό, η φωνή της είναι μοναδική...

Ανώνυμος είπε...

Ε όταν βλέπεις στίχους που σε εκφράζουν, τι άλλο να πεις..

Ανώνυμος είπε...

Καλώς όρισες στον κόσμο μου δηλαδή!
Χρόνια συντονισμένη, το αυτί μου εκεί, ταυτισμένη εκεί.
Θα τα λέμε λοιπόν κάθε μέρα στους 101.,3!

Αρί-μαρί είπε...

Υπέροχο κομμάτι πραγματικά!
Πολλοί είχαμε κολλήσει τότε με αυτό...
Μη σου πω παρακολλήσει!!
Καλως σε βρήκα!

Starlight είπε...

@ocsoul

Σύμπτωση ε? Χαίρομαι που σου αρέσει κ εσένα!

@nam3l3ss

Κ εγώ απογοητεύτηκα όταν την είδα στη διαφήμηση. Τι να πείς... Το ταλέντο τουλάχιστον παραμένει!


@lifewhispers

Για μένα πάντα τα έλεγαν καλύτερα μερικοί στίχοι από ότι κείμενα ολόκληρα δικά μου.

@αργυρένια

Τέλεια!Θα τα λέμε κ εκεί!(Έχω καταχαρεί μ΄αυτό το σταθμό!!:P)

@Asimenia

Μακάρι να είχε κ τώρα τόσο ωραία τραγούδια κ ας παρακολλάγαμε!!

Καλώς ήρθες!:):)